פחזניות - מתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכבים
כמות:  30  מנות.        כשרות:  כשר חלבי.        קושי:  פשוט וקל.        זמן הכנה:  10 דקות.
מצרכים: אופן הכנה:
לבצק פחזניות:
125 מ"ל מים (1/2 כוס)
1/4 כפית מלח
50 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
75 גרם קמח (2/3 כוס)
2 ביצים גדולות
קורט אבקת אפייה
לקרם תפוז:
300 מ"ל חלב (11/4 כוסות)
1/4 כוס מיץ תפוזים, סחוט טרי
3 חלמונים
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
35 גרם קמח (41/2 כפות)
קליפה מגוררת מתפוז אחד
1 כף ליקר תפוזים
לקרמל:
1 כוס סוכר
1/2 כוס מים 
+ מחממים תנור ל-200 מעלות.
+ מכינים את הפחזניות: בסיר מחממים מים, מלח וחמאה, מעל להבה נמוכה. מביאים לרתיחה ומורידים מהכיריים. מוסיפים מיד את הקמח (בבת אחת) ומערבבים היטב בעזרת כף עץ, עד לקבלת תערובת חלקה שנפרדת מדפנות הסיר. מחזירים את הסיר לכיריים ומערבבים את התערובת מעל להבה נמוכה עוד כחצי דקה, לייבוש. מורידים מהכיריים ומניחים לתערובת להצטנן. מוסיפים ביצה אחת ומערבבים במהירות. מוסיפים ביצה שנייה ומערבבים שוב. התערובת צריכה להיות סמיכה אבל לא כבדה מידי. אם יש צורך אפשר להוסיף עוד ביצה.
+ בערת שקית זילוף עם צנתר (חלק או משונן) מזלפים פחזניות ביס (בקוטר 2 ס"מ), על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. מקפידים להשאיר ביניהן מירווח לתפיחה. אופים כ-12-10 דקות, או עד שהן זהובות (אל תתפתו לפתוח את דלת התנור קודם - הפחזניות יקרסו!) מקררים.
+ מכינים קרם תפוז: בסיר מחממים את החלב, מוסיפים מיץ תפוזים ומכבים את הלהבה עוד בטרם רתיחה. במיקסר מערבלים במהירות את החלמונים עם סוכר, עד לקבלת תערובת קלה ובהירה. מוסיפים את הקמח וממשיכים לערבל. יוצקים בהדרגה את החלב החם, תוך כדי עירבול. מחזירים את התערובת לסיר ומבשלים מעל להבה נמוכה עד להסמכה (להיזהר מבישול יתר!). מורידים מהכיריים, מוסיפים קליפת תפוז וליקר ומערבבים. מקררים עד להיקרשות.
+ לפני מילוי הפחזניות מקציפים מעט את הקרם. בעזרת שקית זילוף עם צנתר מנקבים חור בתחתית הפחזנית וממלאים בקרם.
+ מכינים את ציפוי הקרמל: בסיר קטן ממיסים את הסוכר במים, מעל להבה נמוכה. מגבירים את הלהבה ומבשלים עד לקבלת "סירופ" בגוון חום בהיר. מורידים מהכיריים. טובלים את כיפת הפחזניות בסירופ ומניחים להתקרר. 
מתכון זה נשלח לאתר ע"י avraham בתאריך 09/08/2005.


כניסה לאתר המתכונים